Bit Parazit

Bir parazit, ev sahibinin zararına karşı yaşayan ve beslenen bir organizmadır. Hem içeride hem de dışarıda yaşayan kediler enfeksiyon riski altındadır.

Kedimin parazitleri olup olmadığını nasıl anlarım?

Enfeksiyon belirtileri gösteren bir kedinin parazitsiz olduğunu varsaymamalısınız. Çoğu durumda, enfeksiyonlar, parazitlerin sayısı çok büyük olduğunda ortaya çıkar.

Parazitleri nasıl tedavi edebilirim?

Veterinerlik ürünleri son derece etkili ve güvenlidir, ancak ürün talimatlarını dikkatli bir şekilde takip etmek şarttır. Bazı ürünler hem kediler hem de diğer hayvanlar, özellikle de balıklar için potansiyel olarak toksiktir ve hayvanla temas etmeden önce tüm topikal ürünlerin kurumasına izin verilmelidir. Kedilerin parazitlere karşı bağışıklığı yoktur, bu nedenle tedavi düzensiz ise yeniden enfeksiyon mümkündür

Dış parazitler pireler

Pireler kedinin en yaygın deri parazitidir.Hangi hayvan türlerinin üzerinde yaşadıkları konusunda telaşlı değiller ama kediler ve köpekler üzerinde bulunan en yaygın pire kedi piresidir.

Pire yaşam döngüsü

Yetişkin pireler, hayvan barınaklarında sürekli olarak yaşamakta ve dişi pireler, günde 50 defa yumurta üretmektedir.Yumurtalar kediden aşağı düşer ve iki ile 16 gün içinde larvaya uzanır.Daha sonra bir kozadaki hareketsiz pupalara dönüşürler.Bir yetişkin kozada gelişir ve ısı, karbondioksit ve titreşim gibi bir kedinin varlığına işaret eden sinyaller bekler.Pire ortaya çıkar ve saniye içinde ana konağa bağlanır.Eğer konak yoksa, pire iki yıla kadar koza içinde bekleyebilir.Doğru koşullarda tüm döngü hızlı bir şekilde tamamlanabilir.Ankastre halılara sahip merkezi ısıtmalı evler, yıl boyunca gelişmek üzere olan pire için sıcak ve nemli bir ortam sunmaktadır.

Pire belirtileri nelerdir?

kaşınan bir kedi ya da İnsan bileklerindeki böcek ısırığı, bir  istila belirtisi olabilir. Kediler pire ısırıklarına karşı alerjisi olmadıkça, genellikle çok az tepki gösterirler.Pireler çok hızlı hareket ederek onları fark etmeyi zorlaştırırlar.Kontrol etmenin en iyi yolu kediyi bir beyaz kağıda yerleştirmek ve titizlikle taramaktır. İnce dişli bir pire tarağı, bir ya da iki pire yakalayabilir, ancak sindirilmemiş kedi kanından oluşan siyah pıhtı ‘pire kirleri - genellikle kağıt üzerinde bulunabilir.

Pire alerjileri

Birçok kedi pire tükürüğüne alerjiktir, bu yüzden ısırıklar onları çok kaşındırır. Alerjiler geliştirebilir:

• iltihaplı cilt
  • saç dökülmesi - aşırı kaşınma nedeniyle
  • kalınlaşmış, sızıntılı veya kabuklu cilt
  • çok sayıda küçük yara izi - özellikle kuyruğun tabanında veya boynun etrafında

Bu durum bir veteriner tarafından tedavi edilmelidir, ancak tedavi yalnızca kedinin ortamı hem pire hem de yumurtalarından tamamen temizlenmişse etkili olacaktır - sadece bir pire bile alerjik bireylerde bir soruna neden olabilir.

Pire nasıl tedavi edilir?

Etkili kontrol için, kedi üzerindeki yetişkin pire öldürülmeli ve çevreden gelen tekrarlar önlenmelidir.Köpekler için tasarlanan ürünler, kedilerde toksik olabileceğinden kullanılmamalıdır. Veterineriniz, diğer pire kontrol ürünleri veya ilaçları reçete etmeden önce ve kedinizin sedasyonunu veya anestezisini düşünürken kullanılan herhangi bir pire tedavisinden haberdar edilmelidir.Yeni, güvenli ve en etkili pire kontrol ürünleri, kullanımları hakkında tavsiyede bulunulduğu veteriner kliniklerinden temin edilebilir.

Yetişkin pire öldürmek

Kedi üzerinde yetişkin pire öldürmek için geniş bir ürün yelpazesi mevcuttur.Bunlar arasında, omuz doğrudan cilde uygulanan yakalıklar, şampuanlar, spreyler, köpükler, tozlar, enjeksiyonlar, tabletler ve spot ürünler bulunur.Kediniz için doğru ürünü bulmak önemlidir çünkü uygulanması zor bir ürünün başarılı olması olası değildir.Şampuanlar ve tozlar uzun süre çalışmaz ve kalıcı bir etkisi yoktur.Birçok yakalık da çok etkili değildir. Veterineriniz, kediniz için en iyi tipte size tavsiyede bulunacaktır.

Ortamdaki pireyi uzaklaştırma

Halı ve mobilyalarınızdaki pire'lerden kurtulmak için genellikle bir sprey olarak kullanılabilen bir pire ürünü kullanmak en iyisidir.Sık vakumlama pire sayısını azaltmaya yardımcı olsa da, onları ortadan kaldırmayacaktır.Bu ürünlerin özellikle çevresel kullanım için olduğunu unutmayın, bu nedenle asla kedi üzerinde kullanılmamalıdır, uygun bir ürün seçerken veterinerinizden tavsiye isteyin.Evcil hayvan yatakları gibi yoğun bir şekilde musallat olan herhangi bir şey bertaraf edilmelidir.

Pireler nasıl önlenebilir?

kedilerin dışarıdan getirebileceği yetişkin pirelere karşı imal edilmiş koruyucu ürünler kullanılarak kediler tekrar bulaşmadan korunulabilir Fakat tedavi düzenli olmalı. Evdeki tüm kedilerin, köpek veya ev tavşanı gibi muamele görmesi gerektiğini unutmayın.Pire problemini kontrol altına alabilmek için türlerine uygun ürünler kullanılmalı.