1:Evcil hayvanlar için en sağlıklı yiyecek türü hangisidir?

Kuru ve ıslak, sahibinin ve evcil hayvanının tercih ettiğine göre değişir. İlk yıl için yavru yiyeceği almalı ve ardından yetişkin bir yemeğe geçmelisiniz. Evcil hayvanınızın türüne göre ihtiyacı değişmektedir. Büyük, orta ve küçük ırk.

2: Evcil hayvanımın ne kadar yemeğe ihtiyacı var?

Her evcil hayvan yemeği farklıdır ve her bir evcil hayvan farklıdır. Gıda miktarının evcil hayvanınızın yaşam tarzına ve metabolizmasına bağlı olduğunu unutmayın. İki aynı sağlıklı hayvanı karşılaştırırsanız, daha aktif olan hayvanın daha fazla yiyeceğe ihtiyacı olacaktır. Genelde, evcil hayvanınızı günde üç kez 4 aylık olana kadar beslemeniz ve sonra günde iki kez azaltmanız gerekiyor.

3: Benim hayvanım şişman mı?

Birçok evcil hayvan sahibi, evcil hayvanlarının aşırı kilolu olup olmadığını nasıl belirleyeceklerini bilmiyor. “Evcil hayvanınızın kaburgalarını hissedebilmeniz, aynı zamanda üzerlerinde ince bir şişmanlık hissi hissetmeniz gerekir. Kaburgaların arkasında bir bel olmalı. Evcil hayvanınızın aşırı kilolu olduğunu düşünüyorsanız, yiyeceklerini tekrar azaltmayı deneyin. beslediğiniz miktarı yüzde 5 ile 10 oranında düşürün. Bu işe yaramazsa, düşük kalorili diyetler hakkında veterinerinize danışın.

4: Hangi Aşıları Yaptırmalıyım?

Sağlıklı bir evcil hayvan için aşıların 6 haftalıkken başlatılması gerekir ve evcil hayvanın 4 aylık olana kadar her üç haftada bir verilmeli. Yavrulara, hepatit de dahil olmak üzere birçok bulaşıcı hastalığa karşı koruma sağlayan DHLPP aşısı verilir. Potansiyel olarak ölümcül bulaşıcı hastalıkların önlenmesi için bir yavruya FVRCP aşısı verilir. Kedi ve köpek yavrularına 4. ayda  kuduz aşısı verilir. Yavru köpekler ayrıca barınak öksürüğüne karşı korunmak içinde bir aşı alırlar.

5: Yavru köpeğim ne zaman dışarı çıkmalı?

Yavru köpek dışarı çıkmasına izin vermeden önce aşılama serisini bitirene kadar beklemek en güvenli yoldur. Bu genellikle 4 aylıktır.

6: Evcil hayvanımın dişlerini fırçalamalı mıyım?

Kötü evcil diş hijyeni dişeti hastalığına neden olabilir ve köpekleri ve kedileri kalp ve böbrek hastalığına daha yatkın yapar. Anestezi altında profesyonel bir diş temizliği plak ve tartarı kaldıracaktır. Düzenli fırçalama tartarın geri dönmesini engeller. Haftada iki veya üç kez fırçalamak  iyi bir hedeftir. Eğer evcil hayvanınız fırçalamayı tolere etmiyorsa, diş çiğnemeleri ve özel diyetler mevcuttur.

7: Pire, kene ve kalp kurdu ilacı nedir?

Genellikle tüm yıl boyunca bu üçlü korumayı (pire, keneler ve kalp kurdlarına karşı) kullanmanızı öneririz. Ancak yaşadığınız yer ve yaşam tarzınızın evcil hayvanınızın bireysel ilaç planını belirlemektedir.

8: Ne sıklıkta köpeğime banyo yaptırmalıyım ?

Cilt rahatsızlığı olmayan köpeklerin çoğunun ayda bir defadan fazla banyoya ihtiyacı olmadığını söyleyebiliriz.  Aslında, köpeğinizin haftada bir kez yıkanması kuru cilde neden olabilir. Ancak, enfeksiyonu önlemek için evcil hayvanınızın kulaklarını daha sık temizlemeyi unutmayın. Bulduğunuz kir veya bal mumuna bağlı olarak haftada bir veya iki kez tavsiye edilir. Parmağınızı ve bir parça gazlı bez ve herhangi bir büyük kulak temizleme markası kullanabilirsiniz.

9: Evcil hayvanım neden dışkı yiyor ?

Genel olarak konuşursak, bir evcil hayvan dışkı yiyorsa ya kalitesiz gıdalarla besleniyordur ya tek yönlü besleniyordur ya da besin maddelerini vücuda emilmesinde görevli organlarda fonksiyonel kayıplar yaşıyordur.

10: Evcil hayvanım beni hasta edebilir mi ?

Sağlıklı bir evcil hayvan sahiplerine karşı herhangi bir tehdit oluşturmamaktadır. Ama yine de evcil hayvanlardan insanlara geçebilecek zoonoz dediğimiz bazı hastalıklar mevcuttur. Fakat veteriner hekiminizin kontrolünde bu hastalıklara karşı önlemlerinizi kolaylıkla alabilirsiniz.